Lessen

Dansconditie/Pilates

Na een fijne, eenvoudige warming up voel je je lekker warm en enthousiast door de leuke muziek (variërend van top 40 naar jaren ’80 tot latin). Alvast wat staande spierversterkende pilatesoefeningen volgen waardoor je balans en je lichaamshouding verbeteren.

Dan volop in beweging met simpele goed te volgen danspassen waarbij je je hartslag even lekker omhoog kunt brengen als je dat wilt en daarmee verbeter je elke week je uithoudingsvermogen.

Na fijn gestretcht te hebben in een rustige cooling down, mag je lekker wat drinken en zoek je een plek voor je mat.

Een half uur spierversterkende oefeningen voor m.n. rug, buik en benen volgen waarbij je met je volledige aandacht bij je lichaam bent. Zo kun je de oefeningen doen op je eigen niveau en elke week verder opbouwen. Na een aantal weken ben je sterker geworden en merk je in je dagelijks leven dat je meer aandacht hebt voor je lichaam.

Na een fijne ontspanningsoefening ga je fit en met een leeg hoofd naar huis!

Lestijden

Dansconditie/Yoga

Na een fijne, eenvoudige warming up voel je je lekker warm en enthousiast door de leuke muziek (variërend van top 40 naar jaren ’80 tot latin). Wat staande spierversterkende oefeningen volgen waardoor je balans en je lichaamshouding verbeteren.

Dan volop in beweging met simpele goed te volgen danspassen waarbij je je hartslag even lekker omhoog kunt brengen als je dat wilt en daarmee verbeter je elke week je uithoudingsvermogen.

Na een rustige cooling down, gaan de gordijnen voor de spiegel dicht en zoek je een plek voor je yogamat. De kaarsjes gaan aan en er klinkt mooie rustige muziek. We gaan nog wel fysiek lekker aan de slag met verschillende yogaoefeningen, waarmee je je kracht en lenigheid verbetert. Met je volledige aandacht word je van de ene yogahouding naar de andere geleid en bouw je na een aantal weken een mooie balans op tussen spanning en ontspanning waar je in je dagelijks leven veel aan hebt, zowel fysiek als mentaal. Je ontspant steeds meer, omdat je ook bewust met je ademhaling bezig bent. Soms nemen we tijd voor een korte meditatie, maar altijd eindig je heerlijk op de mat onder een dekentje voor een ontspanningsoefening. Tot rust gekomen én opgeladen ga je weer naar huis!

Lestijden

Yoga/Pilates

Er klinkt mooie, rustige muziek. De gordijnen voor de spiegel zijn dicht en de kaarsjes gaan aan. Je pakt je yogamat en zoekt een plek in de mooie ruimte. Je begint rustig in beweging te komen en je wordt met je aandacht naar je lichaam en ademhaling gebracht. Het hele lichaam wordt langzaam in beweging gezet en voorbereid op de yogahoudingen die je helemaal op je eigen niveau kunt doen. Je wordt goed in de gaten gehouden, maar je wordt niet steeds persoonlijk gecorrigeerd. Door goed te luisteren kun je de aandachtspunten van de houding goed oppikken. Dat luisteren naar de aanwijzingen zorgt ook voor meer lichaamsbewustzijn. Na een aantal weken ben je sterker, leniger en heb je meer balans opgebouwd.

Halverwege de les gaan de yogaoefeningen over in meer spierversterkende pilatesoefeningen en worden je buik-rug- en beenspieren flink aangesproken. Iedere week bouw je wat verder op en na ongeveer 8 weken ben je sterker en fitter geworden. Je lichamelijke klachten zijn vermindert en je ervaart meer ontspanning.

De les eindigt lekker liggend op je mat, onder een dekentje. Je volgt nog even de stem met aanwijzingen om je aandacht nog dieper in je lichaam te brengen en dan mag een even nagenieten in stilte. Er klinkt een belletje en je gaat opgeladen en met een leeg hoofd naar huis!

Lestijden

Wat heeft het andere vrouwen gebracht?

Lees het hier…